Zo doe je dat: dank je wel!

De Servicedesk ontvangt een e-mail van chronisch zieke Georgette. Ze heeft een hulpvraag op wehelpen.nl geplaatst voor een rit naar het ziekenhuis in Woerden, maar nog geen reactie gekregen. Kunnen wij helpen?

Hessel geeft haar wat tips en stuurt het bericht door aan Dorine: "Kan dit ook op onze Facebook-pagina? Het inspireert anderen en wie weet kent iemand iemand anders die weer iemand kent ... " Het bericht wordt op de landelijke Facebook-pagina en op een aantal lokale WeHelpen Facebook-pagina's geplaatst. Het is heerlijk weer, en vanuit Oostzaan, Renkum en Katwijk is het een half uurtje rijden. En "delen = ook helpen"!

Meedenken en -leven

Het wordt goed bekeken én gedeeld, maar na een week meldt Georgette dat er nog steeds niemand heeft gereageerd. De datum komt nu dichtbij. Het bericht wordt nogmaals geplaatst met de mededeling dat er nog geen match is. Weer delen tientallen mensen de hulpvraag, maar er worden nu ook (kosteloze) alternatieven voor het vervoer als reactie geplaatst. Iedereen denkt en leeft mee met Georgette. En dan reageert Annelies op het bericht: "Ik wil wel rijden, hoor!" 

Dat is dus WeHelpen: met z'n allen 

Het bericht is door bijna 4000 mensen bekeken. En meer dan 50 keer gedeeld. De betrokkenen dachten in mogelijkheden. Resultaat: een dolgelukkige Georgette én een goed gevoel voor alle anderen die hebben geholpen om dit te realiseren. Dank jullie wel!