Een ander helpen te helpen

Een ander helpen te helpen

Jules Peters, Medewerker Vrijwilligers Support bij Trajekt in Maastricht, is een enthousiast WeHelpen-gebruiker. Hij steekt gemakkelijk de handen uit de mouwen om iemand te helpen. En plaatst ook zelf een hulpvraag waar nodig. Dus hij bemiddelde zonder nadenken toen hij werd geconfronteerd met een potentieel hulpbieder.

Jules stond op een infomarkt over zorg in Maastricht toen een mevrouw langs zijn stand liep. Ze maakten een praatje en ze vertelde hem dat ze zo graag met dieren omging. Helaas was het voor haar niet mogelijk om zelf een hond te houden. Terwijl ze altijd zo genoot van het wandelen. Jules bedacht zich geen moment en logde in op zijn WeHelpen-account. Ze hadden geluk: in de woonplaats van de bewuste mevrouw was een hulpvraag geplaatst voor het uitlaten van een hond. De dame reageerde enthousiast: ‘Dat is precies wat ik zoek!’ Waarna haar gezicht plotseling betrok: ‘Maar ik heb geen computer of emailadres! Hoe moeten ze mij dan bereiken?’

Privé-bericht

Dat was geen enkel probleem voor Jules. Hij reageerde op de hulpvraag onder zijn eigen naam. Stuurde een privé-bericht, dat niet zichtbaar was voor andere gebruikers en vermeldde daarin dat iemand graag wilde helpen. Hij noemde het mobiele nummer van de mevrouw en vroeg of de hulpvrager zelf contact wilde opnemen.

Succesvolle match

Later hoorde hij dat het een succesvolle match was geworden. De mevrouw die hem had aangesproken, wandelt tegenwoordig regelmatig met het hondje van de hulpvrager. ‘Zo zie je maar’, lacht Jules. ‘Bij WeHelpen kun je zelfs iemand helpen om iemand anders te helpen!

{##}